Podmínky užití aplikace - mMobile
Tyto Podmínky užití aplikace (dále jen „Podmínky“) společnosti Medicalc software s.r.o., IČO: 26350513, se sídlem Pod Švabinami 434/13, 312 00 Plzeň, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 14661, upravující užívání aplikace „mMobile“ ze strany koncových uživatelů a s tím související práva a povinnosti.
I. Účel aplikace
1. Mobilní aplikace mMobile (dále jen „Aplikace“) je provozována Medicalc software s.r.o., IČO: 26350513, se sídlem Pod Švabinami 434/13, 312 00 Plzeň (dále jen „Provozovatel“). Použití Aplikace podléhá následujícím podmínkám a právním předpisům platným a účinným na území České republiky. Registrací a používáním Aplikace souhlasíte s tím, že bez omezení či výhrad přijímáte tyto podmínky použití.
2. Aplikace je nadstavbovou aplikací nemocničního informačního systému medicalc4 Provozovatele (dále jen „NIS“). Oprávněným uživatelům tohoto systému umožňuje rychlý zabezpečený přístup k vybraným záznamům v tomto NIS.
3. Účelem aplikace je usnadnění a flexibilita přístupu do nemocničního informačního systému příslušného poskytovatele zdravotních služeb (dále jen „Poskytovatel“) za podmínek náležitého zabezpečení takového přístupu, a to prostřednictvím mobilních zařízení uživatelů Aplikace (popř. poskytnutých uživatelům Aplikace).
4. Podobu, rozsah a spektrum možných funkcí a funkcionalit Aplikace, které může uživatel využít, určuje Poskytovatel. Provozovatel dodává Poskytovateli Aplikaci a s tím možnost využití Aplikace oprávněnými uživateli, resp. oprávněnými pracovníky Poskytovatele (jedná se o dodavatelské řešení procesů, které realizuje a za které je odpovědný Poskytovatel).
5. Použití Aplikace je vyhrazeno výlučně jen pro oprávněné pracovníky Poskytovatele a osoby v obdobném postavení ke konkrétnímu Poskytovateli, kterými jsou osoby ve smyslu čl. 65 odst. 2 písm. a) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), tj. osoby se způsobilostí k výkonu zdravotnického povolání nebo jiní odborní pracovníci podílející se na poskytování zdravotních služeb pacientům Poskytovatele, nebo osoby plnící další úkoly podle předmětného zákona nebo jiných právních předpisů.
6. Pacientem se rozumí ve smyslu § 3 odst. 1 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách) fyzická osoba, které jsou poskytovány zdravotní služby.
7. Provozovatel Aplikace není poskytovatelem zdravotních služeb a žádným způsobem neodpovídá za správnost postupu Poskytovatele při poskytování zdravotních služeb.
8. Uživatel aplikace bere na vědomí, že obsah Aplikace nemusí plně odpovídat informacím a záznamům uvedeným v NIS (zejm. že v Aplikaci nemusí být dostupná všechna data dostupná prostřednictvím desktopového programu NIS) a že NIS může obsahovat více informací a záznamů než Aplikace.
II. Registrace – Spárování zařízení a Aplikace s přístupem do NIS, uživatelský účet
1. Uživatelem Aplikace může být pouze oprávněný pracovník Poskytovatele a osoba v obdobném postavení ke konkrétnímu Poskytovateli [tj. osoby ve smyslu čl. 65 odst. 2 písm. a) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)], tedy osoby se způsobilostí k výkonu zdravotnického povolání nebo jiní odborní pracovníci podílející se na poskytování zdravotních služeb pacientům Poskytovatele, nebo osoby plnící další úkoly podle tohoto zákona nebo jiných právních předpisů.
2. Za účelem užívání Aplikace musí být oprávněné osobě Poskytovatelem udělen přístup do NIS neboli mu musí být v NIS vytvořen uživatelský účet:
Pro užití Aplikace si musí uživatel stáhnout Aplikaci do příslušného mobilního zařízení.
V Aplikaci musí uživatel přidat uživatelský účet naskenováním pro tyto účely vygenerovaného QR kódu z NIS (desktopové verze). Tento QR kód má platnost pouze do doby, než dojde ke spárování zařízení prostřednictvím Aplikace k uživatelskému účtu v NIS.
Uživatel je následně v Aplikaci vyzván k udělení souhlasu s těmito Podmínkami a instruován k vytvoření PIN kódu pro příští přihlášení do Aplikace.
Uživatel následně zvolí svůj minimálně čtyřmístný PIN kód pro příští přihlášení do svého účtu v Aplikaci.
Uživatel má též možnost zvolit používání biometrického údaje pro účely přihlášení do svého účtu v Aplikaci, je-li biometrika podporována a nastavena v daném mobilním zařízení.
Při prvním přihlášení je nutné zadat heslo daného uživatele do NIS. Po zadání hesla je účet vytvořen a uživatel je přihlášen do svého účtu v Aplikaci. Heslo do NIS je nutné zadat též v případě, že bylo dané heslo v mezičase změněno.
Po absolvování výše uvedených kroků je v příslušném mobilním zařízení registrován účet uživatele a uživatel je přihlášen do svého účtu v Aplikaci.
3. Uživatel bere na vědomí, že plnohodnotné užívání funkcí Aplikace je možné pouze pro již registrované a přihlášené uživatele v Aplikaci. V případech, kdy uživatel není doposud v Aplikaci registrován nebo přihlášen, bude přesměrován na obrazovku pro přidání účtu.
4. Při užívání Aplikace má uživatel povinnost se řídit těmito Podmínkami. Jakékoli nezákonné a/nebo neoprávněné použití Aplikace je zakázáno. Využívání Aplikace uživatele ke komerčním účelům je zakázáno, a to s výjimkou případů, kdy s takovýmto užitím dal Provozovatel předchozí souhlas.
III. Přihlášení do Aplikace
1. Pro používání Aplikace musí uživatel používat výlučně důvěryhodná a řádně zabezpečená zařízení jako je chytrý telefon nebo tablet s přístupem k síti internet.
2. Prostřednictvím Aplikace má uživatel možnost využívat funkcionality Aplikace pouze v případě, že tento Poskytovatel služby nabízené prostřednictvím Aplikace nabízí a pokud má uživatel v Aplikaci založený uživatelský účet (viz čl. II. Podmínek).
3. Po otevření Aplikace se uživateli zobrazí seznam účtů, pokud má daný uživatel účty navázané na více Poskytovatelů, kteří využití Aplikace podporují, nebo pokud se jedná o sdílené zařízení provozované jedním Poskytovatelem pro potřeby více uživatelů. Uživatel následně vybere příslušný účet, ke kterému se chce přihlásit, a následuje proces přihlašování. Pokud je na zařízení registrovaný pouze jeden uživatelský účet, bude uživatel rovnou přesměrován na proces přihlašování.
4. K užívání funkcionalit Aplikace se uživatel musí nejprve přihlásit. Přihlášení do Aplikace probíhá tak, že uživatel vybere příslušný uživatelský účet (pokud je dané zařízení spárováno s více účty) a zadá PIN kód, který“. si nastavil při procesu registrace nebo využije k přihlášení biometrické údaje, umožnil-li takové přihlašování při registraci nebo následně v nastavení. Po zadání požadovaných údajů uživatel kliknutím na příslušné tlačítko údaje potvrdí, čímž bude zahájen proces přihlašování.
5. Aplikace využívá zabezpečení prostřednictvím PIN kódu nebo biometrických údajů. Po přesunutí Aplikace do pozadí systém aktivuje automatické zamykání. Pokud se uživatel pokusí znovu otevřít Aplikaci do 5 minut od jejího přesunu do pozadí, Aplikace se znovu automaticky odemkne, čímž je zabezpečen snadný přístup do Aplikace při jejím častém používání. V případě, že přerušení přístupu k Aplikaci přesáhne 5 minut, je pro opětovné odemknutí Aplikace vyžadována biometrická autentizace nebo opětovné zadání PIN kódu. Časová prodleva zamykání Aplikace je konfigurovatelná v NIS. Poskytovatel může tento časový zámek deaktivovat a v takovém případě se Aplikace automaticky zamkne okamžitě, jakmile je přesunuta do pozadí.
IV. Užití Aplikace
1. Po úspěšném přihlášení do Aplikace může uživatel Aplikaci využívat, a to v rozsahu, který je současně podporován příslušným Poskytovatelem.
2. Podoba, rozsah a spektrum možných funkcí a funkcionalit Aplikace, které může uživatel využít, je variabilní a může se měnit v návaznosti na uživatele (resp. jeho oprávnění v NIS), zvolené pracoviště a Poskytovatele.
3. Obsah Aplikace bývá zpravidla rozdělen do tří základních částí, a to do části „Přehledy“, části „Pacienti“ a části „Objednávky“. Uživatel též může rozkliknout část „Nastavení“.
IV. [1] Část „Přehledy“
1. V části „Přehledy“ se nachází další oddíly obsahu Aplikace, které se týkají především seznamu dnešních pacientů na daném pracovišti, dnešních laboratorních výsledků k pacientům uživatele, ošetřovatelského plánu, dnešních sesterských dekurzů, v případě sanity plánu transportů apod. Obsah části „Přehledy“ je variabilní a může se měnit v návaznosti na uživatele (resp. jeho oprávnění v NIS), zvolené pracoviště a Poskytovatele.
2. Níže jsou uvedeny vybrané sekce části „Přehledy“, které mohou být v Aplikaci uživatelům dostupné:
Výběr pracoviště (označeno jako „Pracoviště“)
Uživatel může v této sekci vybrat konkrétní pracoviště Poskytovatele, které chce prostřednictvím Aplikace otevřít.
Případně lze v této sekci vybrat a připnout svá „oblíbená pracoviště“, tedy pracoviště, se kterými např. často pracuje a preferuje snadnější přístup k datům ve vztahu k danému pracovišti prostřednictvím Aplikace.
Uživatel (označeno jako „Přihlášen/a jako“)
Uživateli se zobrazuje údaj o účtu, ke kterému je v Aplikaci přihlášen.
Uživatel se může též jednoduše ze svého účtu odhlásit, a to kliknutím na ikonu „Odhlásit se“ zobrazenou v rámci této sekce.
„Ošetřovatelský plán“
Při rozkliknutí této části se uživateli zobrazí seznam všech ošetřovatelských událostí, které mají být na vybraném pracovišti provedeny.
Seznam ošetřovatelských událostí může být tříděn a filtrován pomocí dynamicky generovaných podmínek (např. dle pokoje/lůžka, druhu ordinace apod.).
Uživatel může k jednotlivým ošetřovatelským událostem doplňovat údaje (např. naměřené hodnoty) a označit ošetřovatelskou událost jakožto provedenou, popř. neprovedenou (v takovém případě musí uživatel neprovedení ošetřovatelské události v poznámce odůvodnit).
Pokud jsou v řádku k určité ošetřovatelské události zobrazeny tři tečky, lze ve vztahu k této ošetřovatelské události provést více akcí, a to např. provést ošetřovatelskou událost (tj. doplnit příslušné údaje a označit událost jako provedenou, popř. neprovedenou) nebo pořídit fotodokumentaci (dále viz IV. [2], Nová událost, 4.e.)
Ostatní přehledy
Dále si může uživatel zobrazit např. přehled laboratorních výsledků, které jsou v daný den na vybraném pracovišti nově dostupné („Dnešní laboratorní výsledky“), přehled pacientů, jejichž vyšetření je na daný den naplánováno („Dnešní pacienti“) atd.
„Poslední zobrazené KLU“
V poslední části sekce „Přehledy“ je dostupný přehled pěti naposledy zobrazených klinických událostí, ke kterým se tak může uživatel v případě potřeby snadno vrátit.
„Sledovaní pacienti“
V části sekce „Přehledy“ je možné využít funkcionality Sledování pacienta.
Tato funkcionalita umožňuje uživateli připnout určitého pacienta do části „Přehledy“ za účelem rychlejšího přístupu k údajům daného pacienta. Uživatel může pacienta následně samozřejmě kdykoliv opět odepnout z funkce sledování pacienta.
Uživatel může tuto pacienta přidat do sledovaných pacientů (nebo odebrat ze sledovaných pacientů) přímo v seznamu pacientů v části „Pacienti“ nebo v části „Přehledy“ (potažením řádku pacienta vpravo).
Uživatel může pacienta začít sledovat (nebo ukončit sledování) též po rozkliknutí detailu konkrétního pacienta, a to kliknutím na ikonku dalekohledu v pravém horním rohu obrazovky.
„Podávání léků“
V části sekce „Přehledy“ je možné vstoupit do části „Podávání léků“, kde lze evidovat a zaznamenávat podané léčivé přípravky a další související informace.
Při otevření části „Podávání léků“ se uživateli zobrazí chronologický časový přehled naordinovaných podání léčivých přípravků u jednotlivých pacientů na přihlášeném pracovišti dle časové posloupnosti. Každé pracoviště si může v NIS nastavit, pro jaké časové období si přeje zobrazit přehled k podávání léčivých přípravků, a to v souvislosti s funkcionalitou NIS týkající se ordinovaných léčivých přípravků.
Uživatel může prostřednictvím vyhledávače vyhledat konkrétního pacienta, ke kterému se uživateli zobrazí časy podání léčivých přípravků.
Pro vyhledání a zobrazení Medikační karty konkrétního pacienta lze na přehledu naordinovaných podání léčivých přípravků využít také akci pro vyhledání pacienta pomocí čtečky kódu, kdy se uživateli otevře v rámci prostředí Aplikace fotoaparát, kterým je možné naskenovat čárový kód pacienta (byl-li pacientovi přidělen).
Uživatel si dále může pomocí filtrů v přehledu zobrazit pouze některé pacienty, a to např. dle stavu podání léčivého přípravku (např. zda již byl podán nebo zda zatím podán nebyl), dle pokoje, na kterém je pacient aktuálně umístěn, dle skupiny léků, způsobu podání, časového období apod.
Pokud na zvoleném pracovišti uživatele nejsou vytvořeny lékařské dekurzy týkající se podání léčivých přípravků, zobrazí se informace, že pokyny k podání léků nejsou dostupné.
Při zvolení konkrétního pacienta v přehledu v části „Podání léků“ se uživateli zobrazí Medikační karta pacienta pro daný den (den dle výběru uživatele – automaticky se zobrazí přehled ke dni, kdy uživatel kartu otevřel). Uživatel může listovat Medikačními kartami za předchozí dny. Společně s datem Medikační karty je zobrazeno jméno lékaře, který podání uvedených léčivých přípravků pacientovi v daný den naordinoval.
Přehled léčivých přípravků je seřazen do skupin léčivých přípravků dle jejich kategorizace v NIS. Pořadí jednotlivých skupin plně odpovídá záznamům v NIS.
Uživateli se ve vztahu ke každému jednotlivému léčivému přípravku, který má být danému pacientovi v daný den podán, zobrazí též zejména následující informace:
název léčivého přípravku a další specifikace
kolikátý den je léčivý přípravek podáván,
množství nebo dávky či jiné hodnoty (např. rychlost nebo objem podání léčivých přípravků podávaných infuzně), ve kterých má být léčivý přípravek pacientovi podán,
specifikace okolností a/nebo podmínek, při kterých má být pacientovi daný léčivý přípravek podán,
konkrétní čas a/nebo časy podání léčivého přípravku,
zda byl léčivý přípravek podán nebo podán nebyl,
poznámka k jednotlivému podání léčivého přípravku, pokud existuje.
Uživatel může kliknutím na určitý řádek s časem podání léčivého přípravku nebo na řádek s akcí „Podat lék“ (je-li dostupná) zaznamenat podání léčivého přípravku, v takovém případě se uživateli zobrazí nové okno, ve kterém uživatel uvede zejm. množství podaného léčivého přípravku, čas podání léčivého přípravku a případně důvod podání léčivého přípravku, což uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“).
Uživatel dále může kliknutím na další možnosti (označené jakožto tři tečky v pravé krajní části jednotlivých řádků) provést např.:
záznam o změně času daného podání léčivého přípravku (kliknutím na akci „Upravit čas podání“), v takovém případě se uživateli otevře nová stránka, kdy uživatel zvolí nový čas, kdy byl léčivý přípravek pacientovi podán (popř. v případě léčivého přípravku podávaného infuzně časové období, kdy byla infuze podávána) a vybraný čas uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“),
záznam o dalších souvisejících skutečnostech do poznámky (kliknutím na akci „Upravit poznámku“), v takovém případě se uživateli otevře nová stránka, ve které uživatel přidá, odstraní nebo jinak upraví poznámku, což uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“),
záznam o nepodání léčivého přípravku (kliknutím na akci „Lék nebyl podán“), v takovém případě se uživateli otevře nová stránka, ve které uživatel zvolí, popř. uvede, důvody, pro které léčivý přípravek nebyl podán, přičemž uvedení důvodu nepodání léčivého přípravku je povinné, což uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“), řádek s časem podání konkrétního léčivého přípravku v přehledu bude následně označen červenou barvou a zobrazí se přehled důvodů nepodání daného léčivého přípravku v určitý čas,
akci „Vrátit do stavu plánováno“, je-li nutné vrátit záznam o podání léčivého přípravku zpět, tato akce je dostupná pouze po určitý časový interval, který je definován parametricky v NIS a lze jej pro každé pracoviště definovat zvlášť (tento časový interval se počítá od potvrzeného času podání daného léčivého přípravku), příklad: pokud má být lék podán v 8:00 a uživatel potvrdí jeho podání v daném čase, potom je možné vrátit tuto akci nejpozději do 20:00, pokud předpokládáme, že parametr má nastavenou výchozí hodnotu 12 hodiny (tj. parametr je počítán od potvrzeného času podání),
výpočet rychlosti podání léčivého přípravku podávaného infuzně, pokud je u léčivého přípravku podávaného infuzně uveden pouze časový úsek, kdy má být léčivý přípravek podán a zároveň je uvedeno pouze množství (dávka), které má být pacientovi podáno, může pacient kliknutím na akci „Spočítat rychlost podání“ nechat automaticky spočítat rychlost, jakou má být daná dávka léčivého přípravku v plánovaném časovém úseku pacientovi podána, pokud rychlost podání léčivého přípravku spočítat lze, kliknutím na akci „Spočítat rychlost podání“ se rychlost přepočítá a uživateli se rychlost zobrazí v přehledu v políčku s časem podání léčivého přípravku a zároveň je záznam o spočítané rychlosti uložen do databáze NIS,
záznam o změně rychlosti podání léčivého přípravku podávaného infuzně (kliknutím na akci „Upravit rychlost podání“), v takovém případě se uživateli zobrazí nové okno, ve kterém uživatel uvede čas změny rychlosti (resp. čas podání léčivého přípravku podávaného infuzně v nové rychlosti), uvede novou rychlost podávání a může dále uvést též důvod této změny, což uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“),
záznam o přerušení nebo zastavení podání léčivého přípravku podávaného infuzně, v takovém případě se uživateli zobrazí nové okno, ve kterém uživatel uvede čas přerušení a může dále uvést též důvod přerušení, což uživatel následně potvrdí (kliknutím na akci „Potvrdit“),
záznam o znovuspuštění podání léčivého přípravku podávaného infuzně, v takovém případě se čas, po který bylo podání infuze přerušeno, označí jako nepodaný a podání infuze se spustí od času aktuálního v momentě kliknutí na akci „Znovu spustit“.
Kliknutím na políčko s označením léku v přehledu se uživateli zobrazí detail k předmětnému podání daného léčivého přípravku. V případě léčivého přípravku o více složkách podávaného infuzně, lze podat žádost o změnu i ve vztahu k jednotlivým složkám.
Kliknutím na políčko „Název“ se uživateli zobrazí nové okno, ve kterém má uživatel možnost vyhledat a vybrat jiný léčivý přípravek, o jehož použití místo původního léčivého přípravku chce uživatel požádat. V případě, že k původnímu plánovanému léčivému přípravku není v evidenci NIS Poskytovatele dostupná alternativa, zobrazí se uživateli informace, že nejsou dostupné žádné léčivé přípravky pro změnu.
Po vybrání příslušného alternativního léčivého přípravku se uživatel vrátí do detailu k předmětnému podání léčivého přípravku, kam uživatel doplní důvod žádosti o takovou změnu, případně také další poznámku a žádost může odeslat ke schválení (kliknutím na akci „Odeslat ke schválení“).
Do okamžiku, kdy bude změna schválena, se v přehledu u daného změněného léčivého přípravku zobrazí upozornění, že změna čeká na potvrzení (schválení) v NIS odpovědnou osobou.
Uživatel si může zobrazit přehled zaznamenaných léčivých přípravků a/nebo plánovaných podání léčivých přípravků ve vztahu ke konkrétnímu pacientovi též po rozkliknutí detailu konkrétního pacienta, a to kliknutím na ikonku léku (tabletky) v pravém horním rohu obrazovky.
Za kontrolu správnosti a úplnosti jakéhokoli záznamu (vč. záznamu týkajícího se podání léčivého přípravku) odpovídá uživatel.
U jednotlivých pacientů, u kterých je dostupné a naplánované podání léčivých přípravků, se v přehledu v části „Podávání léků“ uživateli mohou zobrazit též grafické štítky upozorňující např. na skutečnost, zda jsou pacientovi podávána antibiotika (grafický štítek s tabletkou a textem „ATB“), zda je pacient diabetik (grafický štítek inzulinové injekce a text „DIA“), zda je pacientovi aktuálně podáván alespoň jeden léčivý přípravek charakteru infuze (grafický štítek kapky), nebo zda u pacienta existuje nevyřízený požadavek na změnu léčivého přípravku (grafický štítek s vykřičníkem).
U jednotlivých pacientů, u kterých je dostupné a naplánované podání léčivých přípravků, se dále zobrazují ikony upozorňující na skutečnost, že v daný čas (resp. danou hodinu) byla vypořádána všechna naplánovaná podání léčivých přípravků (ikona zeleného odškrtnutí), nebo na skutečnost, že v daný čas (resp. danou hodinu) existuje alespoň jedno naplánované podání léčivého přípravku, které nebylo včas vypořádáno a je opožděné (ikona přesýpacích hodin), anebo že v daný čas (resp. danou hodinu) je podání určitého léčivého přípravku u daného pacienta ve stavu „plánováno“ (ikona hodin).
Tyto ikony se též zobrazují také na úrovni času medikace v přehledu „Podávání léků“, kdy značí, zda je v určitý čas (resp. určitou hodinu) u alespoň jednoho pacienta plánované podání léčivého přípravku (ikona budíku), nebo zda byla v určitý čas (resp. určitou hodinu) vypořádána veškerá plánovaná podání léčivých přípravků u všech příslušných pacientů (ikona zeleného odškrtnutí), nebo zda v určitý čas (resp. určitou hodinu) měl alespoň jeden pacient v daném čase plánováno alespoň jedno podání léčivého přípravku, ale k jeho podání zatím nedošlo a je tedy opožděno (emotikon přesýpacích hodin).
IV. [2] Část „Pacienti“
1. Část „Pacienti“ se opět dělí do dvou sekcí. Jedná se záložku „Všichni“ určenou k vyhledávání ze seznamu veškerých pacientů, k jejichž zdravotnické dokumentaci má uživatel prostřednictvím svého účtu v NIS přístup, a o záložku „Hospitalizovaní“, kde lze zobrazit podle zvoleného pracoviště povahy lůžkové stanice seznam hospitalizovaných pacientů. Záložka „Všichni“ je vybavena filtrovacími kritérii (např. pohlaví pacienta nebo zda je pacient aktuálně na lůžku), které usnadňují potřeby vyhledání konkrétního pacienta. Na této záložce je také dostupná akce pro vyhledání pacienta pomocí čtečky kódu, kdy se uživateli otevře v rámci prostředí Aplikace fotoaparát, kterým je možné naskenovat čárový kód pacienta (byl-li pacientovi přidělen). Záložka „Hospitalizovaní“ umožňuje třídit seznam hospitalizovaných pacientů podle jména nebo čísla pokoje.
2. V části „Pacienti“ na záložce Všichni se uživateli jako výchozí seznam zobrazuje seznam označen jako „Předchozí pacienti“, tedy seznam pacientů, s jejichž záznamy uživatel naposledy pracoval (popř. je měl naposledy otevřeny). Uživatel tak může mít k záznamům těchto pacientů snadný opakovaný přístup. Aktivováním pole pro vyhledávání je tento seznam zaměněn za seznam „Výsledky vyhledávání“ a prostor slouží pro výčet záznamů odpovídajících kritériím ve vyhledávacím poli. Uživatel může vyhledávat pomocí příjmení a/nebo rodného čísla pacienta.
3. Funkce vyhledávání je dostupná také v části „Pacienti“ na záložce „Hospitalizovaní“.
4. Uživatel si může zobrazit data a záznamy k jednotlivým pacientům, a to výběrem konkrétního pacienta.
Po výběru konkrétního pacienta se uživateli zobrazí jméno a příjmení pacienta, popř. titul, pohlaví, rodné číslo a kód zdravotní pojišťovny. V případě, že je pacient hospitalizován, zobrazí se také informace o hospitalizaci, konkrétně zkratka lůžkové stanice, číslo pokoje/lůžko, datum nástupu k hospitalizaci a délka hospitalizace. U pacienta lze zobrazit také kontaktní údaje jako je trvalá nebo kontaktní adresa, email a telefonní kontakt.
Dále se po výběru konkrétního pacienta rovnou zobrazí na záložce „Klinické události“ seznam posledních klinických událostí, které byly k danému pacientovi vytvořeny a zaznamenány, a na záložce „Informace“ emergentní informace k danému pacientovi.
„Klinické události“
Otevřením klinické události (dále též jen „KLU“) se pacientovi zobrazí detaily k dané konkrétní klinické události jako je hlavička KLU, která obsahuje základní údaje k dané události, datum a čas klinické události, na jakém pracovišti vznikla, kdo záznam vytvořil apod. Hlavní část klinické události zobrazuje vybrané části zdravotnické dokumentace jako je např. textový závěr vyšetření, obrazová dokumentace nebo seznam pořízeného materiálu. Uživatel může procházet detaily jednotlivých klinických událostí a to tak, že mezi jednotlivými klinickými událostmi prochází přetažením prstu na zvolenou stranu obrazovky (tzv. gesto „swipe“).
Pokud se jedná o klinickou událost „Laboratorní vyšetření“ může si uživatel mimo jiné snadno zobrazovat jednotlivé výsledné hodnoty, které byly danému pacientovi naměřeny v rámci předchozích vyšetření, a to kliknutím na tři tečky uvedené v pravém kraji řádku k dané hodnotě. Pokud jsou historické hodnoty dostupné, zobrazuje se posledních pět naměřených hodnot a rozlišuje se, zda byly pořízeny v rámci hospitalizace nebo ambulantně.
Výběrem složky „Informace“ se uživatel dostane k přehledu předepsaných a ordinovaných léčivých přípravků, přehledu diagnóz a dalších obecných informací (např. alergie, CAVE, krevní skupina a poznámky). Pokud je pacient registrován u nějakého poskytovatele zdravotních služeb, zobrazí se též informace o daném registrujícím poskytovateli.
"Nová událost"
1. Lékařská zpráva z nahrávky
V rámci této funkcionality je v rámci Aplikace implementováno řešení na bázi umělé inteligence (dále jen „AI“).
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro pořízení audiozáznamu (dále jen „Nahrávka“). Uživatel může nahrávání kdykoliv pozastavit nebo stornovat. Po dobu nahrávání musí být Aplikace otevřená.
Po pořízení Nahrávky se zobrazí seznam pořízených Nahrávek a uživatel se může rozhodnout, zdali Nahrávku použije nebo smaže. Uživatel má dále možnost si Nahrávku přehrát v Aplikaci. K Nahrávce je možné přidat popisek. Uživatel může pořídit více Nahrávek kliknutím na akci Přidat další.
Po pořízení potřebných Nahrávek uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Nahrávky do prostředí NIS a založí klinickou událost. AI přepíše nahraný záznam do textové podoby (dále jen „Přepis“) a vytvoří strukturovanou lékařskou zprávu podle šablony nastavení v NIS.
K takto vytvořené klinické události může uživatel opět pořídit další Nahrávky kliknutím na akci Přidat další.
Pořízené Nahrávky se neukládají do zařízení uživatele, ale pouze do prostředí NIS.
Uložené Nahrávky, Přepisy ani takto vytvořenou lékařskou zprávu nelze v prostředí Aplikace smazat. Editovat je možné pouze popisek u Nahrávek.
2. Přepis nahrávky
V rámci této funkcionality je v rámci Aplikace implementováno řešení na bázi AI.
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro pořízení Nahrávky. Uživatel může nahrávání kdykoliv pozastavit nebo stornovat. Po dobu nahrávání musí být Aplikace otevřená.
Po pořízení Nahrávky se zobrazí seznam a uživatel se může rozhodnout, zdali Nahrávku použije nebo smaže. Uživatel má možnost si Nahrávku přehrát v Aplikaci. K Nahrávce je možné přidat popisek. Uživatel může pořídit více Nahrávek kliknutím na akci Přidat další.
Po pořízení Nahrávky, popř. více Nahrávek, uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Nahrávky do prostředí NIS a založí klinickou událost. AI z nahraného záznamu vytvoří Přepis/y.
K takto vytvořené klinické události může uživatel pořídit další Nahrávky, ve vztahu k takto přidaným Nahrávkám nelze prostřednictvím Aplikace využít funkce vytvoření Přepisu.
Pořízené Nahrávky se neukládají do zařízení uživatele, ale pouze do prostředí NIS.
Uložené Nahrávky ani Přepisy nelze v prostředí Aplikace smazat. Editovat je možné pouze popisek u Nahrávek.
3. Přepis textu z fotografie
V rámci této funkcionality je v rámci Aplikace implementováno řešení na bázi AI.
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro pořízení vizuálního snímku – fotografie. Po pořízení fotografie (dále jen „Fotografie“) se zobrazí náhled a uživatel se může rozhodnout, zdali Fotografii použije, upraví její orientaci nebo smaže. Fotografií může být pořízeno více najednou.
Po pořízení Fotografie, resp. všech potřebných Fotografií, se uživateli po kliknutí na Hotovo otevře obrazovka s náhledem pořízených Fotografií, kde je možné k jednotlivým Fotografiím přidat popisek nebo je smazat.
Uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Fotografie do prostředí NIS a založí klinickou událost. K takto založené klinické události se vygeneruje přepis textu ze všech jednotlivých pořízených Fotografií.
K takto vytvořené klinické události může uživatel přidat další Fotografie nebo upravit popisek u již existujících Fotografií. přepisy textu z Fotografií v Aplikaci upravovat nelze.
Pořízené Fotografie se neukládají do zařízení uživatele, ale pouze do prostředí NIS.
Uložené Fotografie ani přepisy textu z Fotografií nelze v prostředí Aplikace smazat.
4. Fotodokumentace
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro pořízení Fotografie. Po pořízení Fotografie se zobrazí náhled a uživatel se může rozhodnout, zda Fotografii použije, upraví její orientaci nebo Fotografii smaže. Fotografií může být pořízeno více najednou.
Po pořízení Fotografie, resp. všech potřebných Fotografií, se uživateli po kliknutí na akci Hotovo otevře obrazovka s náhledem pořízených Fotografií, kde je možné k jednotlivým Fotografiím přidat popisek nebo je smazat.
Uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Fotografie do prostředí NIS a založí klinickou událost.
K takto vytvořené klinické události může uživatel pořídit a přidat další Fotografie kliknutím na akci Přidat další nebo upravit popisek již existujících Fotografií.
Pořízené Fotografie se neukládají do zařízení uživatele, ale pouze do prostředí NIS.
Uložené Fotografie nelze v prostředí Aplikace smazat.
5. Použitý materiál
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro naskenování kódu materiálu. Po jeho úplném načtení se v Aplikaci zobrazí bližší informace k použitému materiálu (dále jen „Materiál“). Uživatel může přidávat použitý Materiál opakovaně. Naskenovaný Materiál lze v procesu vytváření klinické události smazat.
V případě, že kód naskenovaného Materiálu bude propojen s Materiálem v evidenci Poskytovatele, zobrazí se v Aplikaci k přidanému Materiálu bližší informace.
Pokud bude kód Materiálu naskenován, ale nebude propojen s Materiálem v evidenci Poskytovatele, zobrazí se v Aplikaci pouze číslo kódu daného Materiálu, a to bez bližších informací k použitému Materiálu.
Pokud nebude kód vůbec rozpoznán, zobrazí se uživateli chybové hlášení a Materiál přidán nebude.
Po naskenování Materiálu, resp. všech potřebných Materiálů, uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Materiál do prostředí NIS a založí klinickou událost.
K takto vytvořené klinické události může uživatel přidat další položku použitého Materiálu kliknutím na akci Přidat další.
Uložený Materiál nelze v prostředí Aplikace smazat.
6. Zvuková nahrávka
Při této volbě uživatel definuje typ a specifikaci klinické události, případně se rovnou otevírá obrazovka pro pořízení Nahrávky. Uživatel může nahrávání kdykoliv pozastavit nebo stornovat. Po dobu nahrávání musí být Aplikace otevřená.
Po pořízení Nahrávky se zobrazí seznam a uživatel se může rozhodnout, zda Nahrávku použije nebo smaže. Uživatel má dále možnost si Nahrávku přehrát v Aplikaci. K Nahrávce je možné přidat popisek. Uživatel může pořídit více Nahrávek kliknutím na akci Přidat další.
Po pořízení potřebných Nahrávek uživatel kliknutím na akci Uložit odešle Nahrávky do prostředí NIS a založí klinickou událost.
K takto vytvořené klinické události může uživatel pořídit další Nahrávky kliknutím na akci + Nahrávka.
Pořízené Nahrávky se neukládají do zařízení uživatele, ale pouze do prostředí NIS.
Uložené Nahrávky nelze v prostředí Aplikace smazat, lze editovat pouze jejich popisek.
Za kontrolu správnosti a úplnosti jakéhokoli záznamu (zejm. záznamu klinické události, včetně záznamu klinické události vytvořené za užití funkcionality využívající řešení na bázi AI) odpovídá uživatel.
IV. [3] Část „Objednávky“
1. Při rozkliknutí části „Objednávky“ se uživateli zobrazí rozvrh vybraného pracoviště a kalendář, a to včetně přehledu jednotlivých termínů vyšetření a jejich obsazenost ve vztahu ke zvolenému dni.
Rozvrh
Při rozkliknutí této sekce si uživatel ze seznamu jemu dostupných rozvrhů vybere konkrétní rozvrh, který má být zobrazen.
V seznamu může uživatel vyhledávat pomocí vyhledávácího pole a může si také připnout „oblíbené rozvrhy“, ke kterým potom bude mít snazší a rychlejší přístup, jelikož se budou zobrazovat hned na začátku seznamu rozvrhů.
Kalendář
V části „Objednávky“ se zobrazí kalendář, který lze nastavit jako týdenní nebo měsíční.
Jednotlivé dny v týdnu/měsíci jsou potom označeny buď zelenou nebo červenou barvou, případně nejsou zvýrazněny vůbec.
Pokud je den označen zeleně, znamená to, že v daném dni je možné vytvořit určitou událost, naplánovat vyšetření apod., neboli veškeré časové sloty nejsou obsazené.
Pokud je den označen červeně, znamená to, že v daném dni jsou již všechny časové sloty obsazené.
Šedě zobrazené dny jsou buď dnem pracovního klidu nebo dnem, pro který není daný rozvrh definován.
Uživatel si může v seznamu termínů vyšetření zobrazit buď veškeré termíny (výběrem filtru „Všechno“) nebo pouze obsazené termíny, tj. objednávky pacientů (výběrem filtru „Objednávky“).
Kliknutím na objednávku určitého pacienta se uživateli zobrazí seznam klinických událostí a informací ve vztahu k vybranému pacientovi.
IV. [4] Část „Nastavení“
1. Při rozkliknutí části „Nastavení“ se uživatel dostane k možnostem několika pokynů.
„Uživatelský účet“
název Poskytovatele, k němuž se daný přístup do NIS a uživatelský účet v Aplikaci váže,
celé jméno uživatele,
uživatelské jméno,
název zařízení, na kterém je uživatel přihlášen (resp. které je spárováno s uživatelským účtem),
-
„Zabezpečení“
Nečíslovaný seznamV této sekci uživatel může povolit nebo zakázat využívání biometrického zabezpečení pro přihlášení do Aplikace, pokud je na daném zařízení biometrika aktivována, a dále nastavit svůj PIN kód pro přihlášení do Aplikace.
„Reset a obnovení“
V této sekci může uživatel nastavit, aby se uživateli znovu zobrazovaly veškeré tipy a nápovědy k užívání Aplikace, které doposud při užívání Aplikace uživatel zavřel.
Dále může uživatel trvale smazat svůj účet z Aplikace.
„O aplikaci“
V této sekci se uživateli zobrazí aktuální verze Aplikace, kterou uživatel využívá.
Dále může být uživatel prostřednictvím sekce „Časté dotazy“ přesměrován na webové stránky Provozovatele, kde jsou řešeny časté dotazy týkající se Aplikace a jejího užívání.
Uživatel si může prostřednictvím sekce „Podmínky používání“ zobrazit aktuální znění Podmínek. Za tímto účelem je uživatel opět přesměrován na příslušné webové stránky Provozovatele.
Prostřednictvím sekce „Podpora“ se uživatel může dostat ke kontaktním údajům Provozovatele (telefonní číslo a e-mail), na které se může uživatel na Provozovatele obrátit v případě potřeby.
V sekci „Zpětná vazba“ má uživatel možnost vyjádřit spokojenost s Aplikací, kdy v takovém případě je přesměrován do příslušného prostředí, jehož prostřednictvím si uživatel Aplikaci stáhnul do svého zařízení, aby mohl Aplikaci ohodnotit. Případně může uživatel vyjádřit naopak nespokojenost s Aplikací, kdy v takovém případě bude přesměrován na formulář pro zpětnou vazbu, který uživatel může po jeho vyplnění odeslat Provozovateli Aplikace.
„Odhlásit se“
IV. [5] Omezený obsah Aplikace v případě některých uživatelů
1. V případě uživatele, který má omezená práva i v samotném NIS, se obsah Aplikace může zásadně lišit.
2. V případě uživatelů v režimu „Sanita“ (zejm. zdravotnická dopravní služba) je obsah Aplikace zaměřen na transporty, přehled osob v sanitě a dokončené úkoly.
Výběr pracoviště (označeno jako „Pracoviště“)
Uživatel může v této sekci vybrat konkrétní pracoviště Poskytovatele, které chce prostřednictvím Aplikace otevřít.
Případně lze v této sekci vybrat a připnout svá „oblíbená pracoviště“, tedy pracoviště, se kterými např. často pracuje a preferuje snadnější přístup k datům ve vztahu k danému pracovišti prostřednictvím Aplikace.
Uživatel (označeno jako „Přihlášen/a jako“)
Uživateli se zobrazuje údaj o účtu, ke kterému je v Aplikaci přihlášen.
Uživatel se může též jednoduše ze svého účtu odhlásit, a to kliknutím na ikonu „Odhlásit se“ zobrazenou v rámci této sekce.
Vybraná sanitka (označená ikonou sanitního vozidla)
„Plán transportů“
Kliknutím na tuto sekci se uživateli zobrazí plán transportů ve vztahu k vybrané sanitě.
Ve vztahu k danému transportu se uživateli zobrazí datum a čas transportu, jméno pacienta, kód zdravotní pojišťovny, místo odkud má být transport proveden, místo kam má být transport proveden a související pokyny (např. že je pacient imobilní, jak se nutné s pacientem manipulovat apod.). Pomocí barev je ze seznamu zřejmé, zda se čas transportu váže k adrese začátku nebo dokončení zdravotního transportu.
Po prokliknutí na daný záznam ke transportu se uživateli zobrazí další detaily včetně případných doplňujících informací jako je důvod transportu a žadatele o transport, rodného čísla pacienta atd. Pokud je k danému pacientovi evidováno telefonní číslo, může uživatel pacientovi na dané telefonní číslo zavolat (kliknutím na ikonku telefonu). Uživateli je umožněno též rozkliknout uvedené adresy transportu, kdy bude uživatel přesměrován na příslušné aplikace třetích stran nabízející navigaci na danou adresu.
Uživatel by měl kliknout na tlačítko „Přesunout do sanity“ až v momentě, kdy je daný pacient již fyzicky v sanitě. Poté se data přesunou do části „V sanitě“ a vyplní se automaticky čas a datum Začátku transportu.
„V sanitě“
Ve vztahu k danému transportu se uživateli opět zobrazí datum a čas transportu, jméno pacienta, místo odkud má být transport proveden, místo kam má být transport proveden a související pokyny (např. že je pacient imobilní, jak se nutné s pacientem manipulovat apod.).
Po rozkliknutí daného transportu se opět zobrazí detailní přehled s aktualizovaným časem transportu v návaznosti na předchozí odkliknutí přesunu do sanity.
Uživatel může transport buď dokončit (kliknutím na tlačítko „Dokončit“) nebo vrátit do plánu transportů (kliknutím na tlačítko „Vrátit“). Kliknutím na akci „Dokončit“ se doplní konec transportu. Kliknutím na akci „Vrátit“ je takový transport přesunut zpět do seznamu „Plán transportů“ a hodnota Začátek transportu je vynulována.
Dokončené
Ve vztahu k danému transportu se uživateli i v této sekci opět zobrazí přehled k transportu, a to datum a čas transportu (začátku a konce), jméno pacienta, místo odkud byl transport proveden, místo kam byl transport proveden.
Transport je v rozsahu datum, čas a místo označen buď
zeleně, pokud má být v daný čas na označeném místě vyzvednut, nebo
žlutě, pokud má být v daný čas na označeném místě vysazen.
3. Uživatel odpovídá za jakékoli nakládání, zpřístupnění, zveřejnění či jiné užití informací a souborů dostupných v Aplikaci a stažených či jinak uložených do svého zařízení.
V. Použití obsahu a práva duševního vlastnictví
1. Aplikace nesmí být bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele kopírována nebo jinak používána způsobem, který je v rozporu s výše uvedenými podmínkami a způsobem, který není běžný a přiměřený. Aplikace je vlastnictvím Provozovatele. Provozovatel tímto neuděluje uživateli žádnou licenci nebo právo k jakýmkoli obchodním značkám, patentům, obchodnímu tajemství, technologiím, výrobkům, procesům nebo jiným majetkovým právům Provozovatele, nebo jeho partnerů.
2. Veškeré údaje obsažené v Aplikaci a generované při jejím používání jednotlivými uživateli mohou být ze strany Provozovatele při dodržení pravidel ochrany osobních údajů podle čl. IV těchto Podmínek používány pro statistické účely, hodnocení funkčnosti, vylepšování a zajištění provozu Aplikace.
VI. Ochrana osobních údajů
1. Provozovatel zpracovává osobní údaje uživatelů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
2. Provozovatel vystupuje ve vztahu k Poskytovateli jakožto dodavatel služeb v souvislosti s provozováním Aplikace. V rámci zpracování osobních údajů Provozovatel vystupuje jako zpracovatel a Poskytovatel jako správce osobních údajů ve smyslu Nařízení GDPR. Mezi Provozovatelem a Poskytovatelem je uzavřena zpracovatelská smlouva dle čl. 28 Nařízení GDPR.
3. Zpracování osobních údajů je popsáno v samostatném dokumentu obsahujícím informace o zpracování osobních údajů dostupném na webových stránkách Poskytovatele. Případné změny týkající se zpracování osobních údajů provedené změnou dokumentu obsahující informace o zpracování osobních údajů neznamenají změnu těchto Podmínek.
VII. Obsah a provoz Aplikace
1. Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel je oprávněn měnit a doplňovat funkční složky Aplikace. Dále si Provozovatel vyhrazuje právo kdykoli bez dalšího částečně nebo zcela omezit funkčnost Aplikace v jakémkoli rozsahu, bude-li to vzhledem ke konkrétním okolnostem nezbytné. Bude-li to objektivně možné, bude Provozovatel o těchto okolnostech uživatele s předstihem informovat.
2. Uživatel bere na vědomí, že Poskytovatel je oprávněn měnit a doplňovat obsah a funkcionality, dostupné prostřednictvím Aplikace, a to v souladu s příslušnými právními předpisy, které se na Poskytovatele vztahují.
3. Provozovatel se zavazuje udržovat obsah Aplikace, po funkční stránce aktualizovaný, a to po dobu trvání Smlouvy. Důvodem změny funkcionalit Aplikace může být například: přidání vlastností, funkcí, vylepšení stávajících funkcí, změna algoritmů, odstranění obsahu, plnění smluvních povinností vůči uživatelům a popř. třetím osobám, dodržování zákonných požadavků.
4. Provozovatel není oprávněn nijak zasahovat do obsahu informací, dokumentů či komunikace umístěné do Aplikace uživatelem a Poskytovatelem, či je dokonce odstraňovat, leda že jsou v rozporu s právními předpisy, Podmínkami aplikace, dobrými mravy, veřejným pořádkem či zájmy Provozovatele apod. Jedná se zejména o takový obsah, který je klamavý nebo nepravdivý, má charakter spamu nebo nijak nesouvisí se zaměřením Aplikace nebo který vykazuje znaky diskriminace jakékoli osoby nebo skupiny osob nebo jiné obecně zavrženíhodné jednání či postoje. To neplatí o obsahu, který se po jeho přidání ze strany uživatele stane součástí zdravotnické dokumentace vedené v souladu s příslušnými právními předpisy. Provozovatel neodpovídá uživateli za jakoukoli škodu a/nebo újmu, která by mu mohla být způsobena omezením funkčnosti Aplikace.
5. Provozovatel je oprávněn kdykoli kontrolovat soulad užívání Aplikace s těmito Podmínkami a požadovat od uživatele okamžitou nápravu, zejména v podobě úpravy či smazání obsahu, který je v rozporu s těmito Podmínkami (je-li takovýto požadavek v souladu s právními předpisy).
VIII. Duševní vlastnictví
1. Aplikace obsahuje duševní vlastnictví, které náleží Provozovateli, a to zejména, nikoli však výlučně, autorská práva, ochranné známky, patenty, informace ohledně technologií a jiná majetková práva, která mohou být vyjádřena textem, grafickou podobou, audio nebo video nahrávkami, odkazy, zdrojovými kódy apod. Provozovatel si vyhrazuje veškerá práva k předmětům svého duševního vlastnictví. Uživateli a Poskytovateli je v souladu s těmito Podmínkami aplikace a Smlouvou uděleno nevýlučné, nepřevoditelné, omezené a za okolností uvedených v těchto Podmínkách, též odvolatelné právo na přístup k určitému obsahu dostupného prostřednictvím Aplikace a v něm/nich dostupného materiálu a na jejich užívání.
2. Uživatel i Poskytovatel se zavazují, že nebudou porušovat duševní vlastnictví Provozovatele ani třetích osob, že se budou řídit při užívání Aplikace veškerými platnými právními předpisy, že nezneužijí Aplikaci pro jakékoli nezákonné účely a nebudou jednat takovým způsobem, kterým by mohli jakémukoli jinému uživateli způsobit škodu nebo újmu na zdraví či jiném osobnostním právu nebo které by mohlo mít jakýkoli jiný negativní dopad na život, zdraví či majetek jiného uživatele. Provozovatel je oprávněn učinit příslušné právní kroky vůči komukoli, kdo dle mínění Provozovatele jakýmkoli způsobem porušil či porušuje povinnosti uvedené v těchto Podmínkách, a to včetně možnosti podat trestní oznámení u příslušných orgánů veřejné moci. Uživatel a Poskytovatel odpovídají za veškerou újmu vzniklou v důsledku porušení či zásahu do práv duševního vlastnictví Provozovatele.
IX. Základní technické požadavky
Přístup do Aplikace je uživateli umožněn prostřednictvím mobilních elektronických zařízení umožňujících přístup k síti internet, a to mobilních zařízení. Aplikace je podporována na zařízeních s operačním systémem iOS ve verzi 17 a vyšší, a na zařízeních s operačním systémem Android ve verzi 9.0 a vyšší. Pro možnost využití funkcí Aplikace v plném rozsahu je optimální, aby software mobilního elektronického zařízení, včetně Aplikace, byl pravidelně aktualizován. Internetové připojení uživatele musí disponovat dostatečnou rychlostí připojení (vysokorychlostní internetové připojení). Užívá-li uživatel k přístupu k Aplikaci své zařízení, odpovídá za splnění uvedených technických požadavků uživatel, a tudíž Provozovatel ani Poskytovatel neodpovídají za řádné fungování Aplikace a služeb poskytovaných prostřednictvím Aplikace v případě, kdy zařízení uživatele nesplňuje uvedené technické požadavky. Užívá-li uživatel k přístupu k Aplikaci zařízení, které mu bylo pro tyto účely poskytnuto Poskytovatelem, řídí se užívání Aplikace a odpovědnost za zajištění příslušných technických požadavků těmito Podmínkami a dále zejména pokyny Poskytovatele, vnitřními předpisy Poskytovatele a právními předpisy.
X. Rozhodné právo a smluvní vztahy
1. Veškerá jednání učiněná mezi uživatelem a Provozovatelem, provoz Aplikace a tyto Podmínky se řídí právním řádem České republiky, a to i v případě, pokud je ve vztahu mezi účastníky přítomen mezinárodní prvek. Jakýkoli spor mezi uživatelem a Provozovatelem týkající se Aplikace nebo ve spojitosti s ní bude vyřešen příslušným soudem v České republice, pokud nebude vyřešen smírnou cestou.
2. Tyto Podmínky může Provozovatel podle potřeby aktualizovat, aby zohlednil případné změny a/nebo vylepšené fungování Aplikace. Uživatelé by měli věnovat pozornost všem aktualizacím těchto Podmínek.
XI. Kontakt na Provozovatele
Medicalc software s.r.o.
IČO: 26350513
Se sídlem: Pod Švabinami 434/13, 312 00 Plzeň
E-mail: medicalc@medicalc.cz
XII. Závěrečná ustanovení
1. Pokud se jakékoli ustanovení těchto Podmínek nebo jeho část ukáže jako neplatné nebo nevynutitelné/stane se neplatným či nevynutitelným/bude shledáno neplatným či nevynutitelným soudem či jiným příslušným orgánem, nemá tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnost či vynutitelnost ostatních ustanovení těchto Podmínek nebo jejich částí.
2. V průběhu provozu Aplikace mohou nastat okolnosti, které vyvolají rozumnou potřebu pozdějších změn těchto Podmínek aplikace. Za tímto účelem je Provozovatel oprávněn změnit Podmínky v nezbytném rozsahu. O změně Podmínek je Provozovatel povinen uživatele a Poskytovatele bez zbytečného odkladu informovat prostřednictvím uživatelského rozhraní Aplikace a/nebo zasláním e-mailové zprávy na adresu uvedenou uživatelem v jeho uživatelském účtu či jinak písemně sdělenou Provozovateli. Uživatel je oprávněn změnu Podmínek odmítnout. Pokud uživatel svůj nesouhlas Provozovateli nesdělí, má se za to, že s novým zněním Podmínek aplikace souhlasí. V případě odmítnutí změny Podmínek aplikace je uživatel povinen se s okamžitou platností zdržet užívání Aplikace. V takovém případě bude ze strany Poskytovatele zrušena registrace uživatele v Aplikaci, včetně uživatelského účtu uživatele. Tímto ustanovením nejsou nijak dotčena práva a povinnosti vzniklé před účinností změny Podmínkami.
3. Tyto Podmínky se uplatní ve vztahu mezi uživatelem, Poskytovatelem a Provozovatelem při užívání Aplikace a při jednáních s tím souvisejících.
4. Uživatel není oprávněn postoupit ani jinak převést svá práva a povinnosti vyplývající z těchto Podmínek na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
5. Tyto Podmínky aplikace nabývají platnosti a účinnosti dne 26. 11. 2025.